Wednesday, April 17, 2013

Cerita Hari Ini...

Hari ni saya coti.Uhhh besttt sangat walaupun penat.Yag behnya, keputusan saya amik coti hari ini sebab DIA tahu yang saya nak terima kunjugan suprise dari adik tercinta. Semalam balik dari keja tengok ada keta MyV putis  parking tepi umah.Emm ni mesti cikgu sekolah tadika depan umah belum balik.Lewat plak hari ni ekk.Dalam hati saya berbisik Haghramm saya tak tengok plat kete....tapi kalau saya tengok pun konherm saya tak tau  itu kete adik saya beb.Plat kete saya sendiri pun saya tak ingat! Apatah lagi kete orang lain.Sadisss kann...

Masuk umahsaya rasa cam pelik..eh awat cam ramaii je orang dalam rumah ni.Tetamu dari mana? saya still x notice beb... sebab depa semua pakat dok tengok tibi. Bila Irna menoleh je...ya Allah...mengucap panjang la saya....mujur saya kenal lagi adik saya kann..kikikikik..rupanya depa baru baik dari langkawi then saje la singgah.Maklummm la kakak dia kan bz cam menteri..payah betul nak balik kampung...uhuk2.

Hari ni besday anak buah saya si Aimy. Eh hari ni ke semalam ekk.Ntahh la lupa plak Irna cakap.Atas permintaan Irna sempat la buatkan kek utk anak sulong dia Aimy.Cari kek yang simple ikut bahan2 yang ada kat umah..Ye la..Irna mintak saya buatkan kek anak dia ni pun masa dok borak2 depan tibi samhil2 tengok citer Andai Itu Takdirnya..kiranya hampir pukul 10 malam. Mana la saya nak redah cari bahan2 kek kannnn. Tapi kalau kedai bukak pun..menten saya buat kek yang simple jugak la sebab saya bukan pakar yang sebut je nak kek apa zasss jadi....alasan je la cakap kedai bahan buat kek dah tutup...nak coverrrr.Dasar! Tak nak ngaku x reti..huh!



Aimy...maklong belum pro, so ini je yg sempat maklong buatkan utk Aimy..
Hepi Besday Aimy..
Moga menjadi anak yang solehah
Muahhh!


Irna balik dalam pkl 10 lebih pagi tadi. Balik je saya terus bersilat kemas umah dan buat ni.


Butter cream tu ada lebih..saya blasah buat kek marble...
resepi hentam je... mujur jadi la jugak, cuma over naik & kurang manis skit..
kalau tidak jadila saya kawan kepada setan! 
membazirkan telur dan tepung aje.
Telur skang ammpunnnzzz mahal siott!!!!
Nape ekk?


Kek marble masak saya buat ni plak.


Pavlova..vaa vaa..
Jemu buat bentuk bulat or mini
Tuko style 4 segi..ishhh x cantik plak posisinya..
mujur rasanya menten
sedap!
kata tetamu saya petang tu
dan anak anak la sapa lagiiii..


pehtu saya pegi kedai beli bahan bahan yang patut untuk saya masak ni plak


Mee bandong..
Rekues from myRambo
Over letak udang, tetamu saya cakap dah rasa cam mee udang
Emm..so bole la cakap mee bandong udang aci??


Last..bila tetamu saya dah sampai saya mintak maid gorengkan ni


Karipap pusing.
Karipap ni memang sokmo ada stok darram peti ais.
Maid saya buat seminggu skali tapi dalam kuantiti yg  banyak dan saya frozenkan karipap tu
so kalau ada kunjungan tetamu terkujat memang kuih ni la saya hidangkan
Haaa..maid saya semakin cekap buat karipap pusing tauu... 

Alhamdulillah..semuanya berjalan lancar untuk temujanji hari ni.Amin...InsyaAllah..kalau ada masa dan umur panjang saya akan share resepi untuk semua menu tu..Ni x sempat dah..ngantok aaa...nak beradu dulu...Salam sayang buat semuah.Muahhh!




4 comments:

hana said...

assalamualaikum.... sedap2nyer tgk menu tuh... wat rasa teringin je anak tekak nih..haishhhhhhh

hana said...

eh aku nih dah silap wong... mblayu punyer pasal rono rene... hahahahaa

CA said...

Opo sih mbakyu..aku orak paham..ngopo sih kok rono rene..orak kesek ke mblayu..hehehe

Suria Amanda said...

kalau SA berjiran ngan CA kan best...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...