Monday, May 24, 2010

Selamat Hari lahir ibu

24 May...hari jadi ibu ku...Aku just bg ucapan melalui phone...cam biasa dia dok sibuk dengan aktiviti masak...masak...hmm mak..mak..sibuk sungguh....dulu2 masa aku kecik2 tak pernah ucap pun, apatah lagi nak celebrate. Birthday mak pun aku tak tau bila. Bila usia remaja je baru start memberi ucapan ni...Itupun tahun pertama start bagi ucapan dan hadiah mak terkejut...ye la dia sendiri kadang kadang lupa dan tak amik kesah. Bila diraikan anak anak terpancar kegembiraan.Bagi mak tak perlu hadiah, memadai ingatan dan ucapan.Dia tahu anak-anak memang sayangkan dia...Yang paling best besday aku dan mak aku jatuh pada bulan sama >> May.Kalo ikut bintang memang la tak sama..aku Taurus, mak Gemini..ahhh ada aku kesah pasal bintang..yg penting bulan sama, itu sebab aku banyak ikut mak...aku agak la..


Alah aku pun dulu bukan kesah sgt pasal nak celebrate besday ni...first time celebrate besday masa kat UUM. Chah, Wan, Ayu buat suprise kat aku.Aku dapat loket emas berbentuk anak kunci. Depa cakap lambang kebebasan yang aku dah dewasa.Wahhh hepi gilerrr..Since that aku reti aaa nak celebrate besday. So aku akan cuba sedaya upaya untuk wish teman2 bila aku tau besday dia. Bagi aku walaupun tak bagi hadiah tapi ucapan itu sudah cukup mengembirakan.


19 May yg lepas besday aku.Huhuhu..dah bertambah lagi usia aku.Alhamdulillah aku diberi peluang lagi untuk terus bernafas..untuk terus memikul tanggungjawab menjaga amanahNYA.Aku terima begitu banyak ucapan via FB- trimas teman2 FB, via SMS>> Thanks Atoq, Ija,Mama,Kak Intan, adik iwan, Irna,Shaff.Di portal juga amat meriah memberi ucapan.Ramai jugak mendoakan aku menambah produk seterusnya.kik..kik...teman, kudoakan penambahan cahaya mata itu untuk kalian jua.InsyaAllah.

Dah makin berusia ni, aku tak mengharapkan untuk terus diraikan seperti tahun sebelumnya.Aku sendiri membuat permintaan to my hubby no cake no hadiah sebelum tibanya date itu.Cukuplah dia sentiasa disisi, dan terus menyayangi aku.Dia hanya senyum angguk.Tapi mcm biasa aku tetap diraikan.Kali ni anak2 yang begitu ghairah membuat persiapan.Aku rasa aku antara ibu yang bertuah, dan tahun ni adalah tahun paling besdayku disambut.Anis Izzati selaku anak sulong telah merancang sesuatu untuk aku. Tapi kelakar, majlis suprise tu dah dibocorkan oleh Azrul...Anyway aku buat tak tahu la...nama pun suprise kan..so aku dah niat akan buat aksi terkejut bila sampai masanya...


Ya ampunzzz.... , aku memang terkejut....aku ingatkan depa hanya akan bagi hadiah yang dibeli dari kedai 2 hinggit tu, dan kad ucapan yg depa buat sendiri.Sangkaan aku meleset. Pulang dari One Utama rumah aku gelap.kik2...aku dah agak depa ada dalam umah.So dengan standby nak buat2 terkejut...buka pintu...wow....lakonan aku tak menjadi sebab aku memang terkejut.Speachless!!Really..Masuk je umah aku terpandang belon2 dan tulisan besar Happy birthday...So cute

Aku toleh ke kiri plak...ada satu kad ucapan besarrrr punye. Tertulis semua nama anak anak ku...huhu...dah start rasa terharu...



Toleh kanan ada plak kad kad kecil terlekat kat lemari hiasan >> hasil nukilan E-na dan E-ca.ya ampunnzzz....cute...
Abang dan kakak plak hulurkan hadiah dan juga kad ucapan..aku peluk semua anak2 aku.hampir saje menitiskan air mata..

Anak2 berbaris dan menyanyikan lagu hep
i besday..errkk latihan nak masuk AF ke??? oh Tidakkk...kalakar..ada plak yg lupa lirik...kik..kik..

Well, aku rekues don't buy a cake, but i got homemake cake made by kakak .walaupun dibantu oleh bibik tapi aku cukup bangga ngan usha kakak..
Hmm...seronok kan anak ramai...(*_^)
Thanks anak anak ibu. Ibu luv semua...Mmmmuahhhh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...